Genieten - Reisverslag uit Växjö, Zweden van Pim - WaarBenJij.nu Genieten - Reisverslag uit Växjö, Zweden van Pim - WaarBenJij.nu

Genieten

Door: Pim

Blijf op de hoogte en volg Pim

18 Februari 2008 | Zweden, Växjö

Week 7

De allereerst volle week in Växjö. Maandag zijn we weer braaf naar school gegaan om half 9 om aan het project te werken. Om 15:00 uur zijn we ons in gaan schrijven voor de Swedisch night (27 februari) en de Götenborg trip (8 maart). Maandag avond zijn we naar de film gegaan georganiseerd door de internationale studentenvereniging VIS (Växjö International Students, die bestuurd word door bijna alleen maar vrouwen). Deze organiseren ieder maandag een filmavond in de universiteit en deze is gratis. Het zijn meestal Zweedse films die ook nog een educatieve betekenis hebben maar als ze allemaal zo goed zijn als deze dan is het iedere maandagavond, film avond :). Dinsdagavond is nu mijn vast ren avondje ( net als vrijdag en zondag) en ik heb al een fijn rondje om het meer gevonden. Al maakt het verder niet echt veel uit waar je hier rent. Want het is bijna altijd wel om het meer.. Woensdagavond was de week alweer doormidden en hebben we verder niet echt veel bijzonders gedaan. Donderdag hadden we onze eerste Zweeds cursus en het viel me op dat Zweeds toch veel op Nederlands lijkt. Volgens onze lerares (dat is ook al lang geleden dat ik een lerares heb gehad en ook nog die leuk is om te zien) moeten wij het Zweeds heel snel oppakken omdat Nederlands het meest op Zweeds lijkt van alle talen. Dus als we haar moeten geloven kan ik toch een aardig woordje Zweeds als ik terug ben. Ben benieuwd..Vrijdag zijn we voor het eerst uit gegaan in het Zweedse land. Naar de student bar om precies te zijn. Alweer was onze timing perfect en we moesten zeker 45 minuten bij -5°C buiten staan wachten met een volle blaas. Eenmaal binnen gekomen hebben we eerst “Jan”een hand gegeven en het viel echt op dat er van ieder nationaliteit wel iemand was vertegenwoordigt. Zweden, Fransen, Amerikanen, Duitsers, Chinezen en ga zo maar door. De plaatselijke Öl kost hier 25 goulash roebels oftewel 25 kronen. Dit is omgerekend 2,75 euro voor een flesje van 33cl. Dit is spotgoedkoop voor Zweedse begrippen want in de stad betaal je al gauw 50 kronen voor een flesje bier. Weten wij ook gelijke waar we op vrijdag avond moeten zijn :). Wat ook echt opviel is dat er iemand rondliep van de studentenvereniging met een grote camera in haar handen. In Nederland zit iedereen als een hoop vliegen om een stuk stront rond de camera gaan hangen en vragen of ze een foto kunnen maken van hun. Dit is hier echt niet het geval. De vrouw met de camera kon ongestoord door de discotheek lopen zonder dat iemand haar lastig viel. Totdat ze bij ons kwam natuurlijk ;). In het weekend kwam ik erachter dat ik hier toch veel minder dingen hoef te doen als in Nederland. Hier gaat mijn wekker op zaterdag en zondag eens een keer niet af. Ohhh wat was dat lekker zeg om eens een keer in het weekend gewoon te rusten i.p.v. moe het weekend ingaan en nog moeër na het weekend de volgende week weer beginnen…

Vreemd genoeg ben ik nog geen een keer te laat gekomen hier. Dus tot zover gaat dat mij wel goed af! Hier hebben we niet echt een achtertuin in onze flat. Maar tegenover ons huis ligt een groot grasveld. Dus plaats genoeg voor een feestje in de zomer zou ik zeggen Tommy. Kom maar langs en pak het vlees en het bier maar mee dan regel ik de bbq wel ;).

Bedankt voor alle leuke reacties mensen! Ik vind het leuk dat er zo veel mensen mijn weblog lezen.

  • 18 Februari 2008 - 09:19

    Ank:

    Eeeej Brüder!

    Ik hoor het wel helemaal op en top naar je zin, hartstikke mooi! Maarum hoe was de Göteburg trip?? Enne ik verwacht natuurlijk dat wanneer ik ergens eind juni langs kom dat je dan in vloeiend Zweeds een pilske kunt bestellen ;)

    Have fun en hastalapasta!
    Ank

  • 19 Februari 2008 - 13:07

    Tomassi:

    Heej ramenlapper!
    Mooi om te horen dat je je erg goed vermaakt daar int koude noorden. Met -5 hoef je ook geen ramen te wassen dus blijf int weekend maar lekker in nest stinken ;)

    Ik blijf je volgen! Veel plezier daaro!
    Groeten,
    Thomas

  • 19 Februari 2008 - 17:42

    Pier:

    Jow pimmie!,

    Dich vermaaks dich doa waal det huur ich al ;) Ich haai list ein of anger serie op discovery gezeen euver Harvesters. Bruute dinger zeen det baas! Vet desse doa ongerzeuk noa kins doon, moogse mich waales get mier euver vertille alse truk bist ;)

    Merre, doot dien lierares de groete wor
    Later,
    Pier

  • 21 Februari 2008 - 12:54

    Dandy:

    he appelekop, het is dus allemaal goed vertoeven in zweden. ik hoop dat je stage opdracht ook een succes wordt.
    veel succes nog, check je later.........

    trouwens doe bakje leut de groeten en zeg hem dat ik niet kan curlingen.

    gr dandy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pim

Actief sinds 06 Feb. 2008
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 13780

Voorgaande reizen:

06 Februari 2008 - 27 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: