Mijlpaal - Reisverslag uit Växjö, Zweden van Pim - WaarBenJij.nu Mijlpaal - Reisverslag uit Växjö, Zweden van Pim - WaarBenJij.nu

Mijlpaal

Door: Pim

Blijf op de hoogte en volg Pim

29 Maart 2008 | Zweden, Växjö

In het weekend van 21 januari hebben we eindelijk van onze huisbaas onze fietsen gekregen. Ja inderdaad gekregen. Niet gestolen nee gekregen. Was nog een cadeautje van een Italiaan en een Spanjaard die hier hadden gestudeerd. Maar die de fiets hier hadden laten staan. (Mijn mening over Italianen is toch al iets aan het veranderen)
Het enige probleem was dat 1 fiets nog op slot stond. Dus hier moesten we nog even het slot van af slijpen. Menno had onze huisbaas al verschillende malen gebeld en gevraagd of hij nog een fiets over had. Dus ik vond het alleen maar eerlijk om Menno de fiets te geven waar het slot er al vanaf was. Heeft die alleen de pech dat, dat de kleinste fiets is. Sorry Menno ;)
Wel weer leuk dat de persoon die het langst wacht alweer het beste krijgt. Zelfs het licht van de fiets doet het. Fijn hè pap anders had je het nog even kunnen komen maken. Scheelt je weer wat werk :p

We hebben woensdag 12 maart, vrijdag 14 maart en woensdag 19 maart nog metingen gedaan aan de forwarder. Deze waren allemaal goed verlopen zonder dat er sensors waren bij gekomen of gesloopt waren. Onze stagebegeleiders waren tevreden, dus wij ook! Het lange paasweekend zijn we dus ook goed doorgekomen ;). Nu is het dus tijd om alle data te analyseren. (Kan de echte wedstrijd beginnen na de warming up).

Deze week hadden we onze eerste Zweeds toets. Dit is een non credit course. Dus niet zo serieus. Toen we de toets moesten maken waren we 7 personen in de klas. Terwijl der zich een stuk of 20 hebben ingeschreven hiervoor. Onze lerares was hier niet zo blij mee. Maar toen ik de toets zag wist ik waarom die andere mensen er niet waren.
Maar had volgens de lerares net een voldoende gehaald. Moest 70 punten halen voor een voldoende en ik had er ook 70 gehaald. Wat een toeval…

De gezelligheid met op stap gaan gaat ook de goede kant op. Al is het natuurlijk nooit zo goed als in ons klein maar altijd fijn kikkerlandje met je eigen vertrouwde vrienden en muziek ;). We kennen al aardig wat mensen. Waaronder nog 3 Nederlanders en een heel klein pools meisje van 1,60 meter. Vraag maar aan Menno ;).

Het weer. Omdat mensen in Nederland hier zo veel over kunnen praten. Wilde ik het niet zo vaak doen. Het heeft hier vorige week best veel gesneeuwd. Vooral savonds en snachts. Overdag doet de zon weer en weer een poging de sneeuw te doen smelten maar dat is nu eindelijk aan het lukken. Het is hier overdag nu iets in de plus maar snachts vriest het altijd weer.

Ohhh ja. Voor dat ik het vergeet. Nu woensdag gaan we naar Rusland. Woensdag morgen pakken we de trein naar Stockholm waar we de hele dag kunnen rondlopen en kijken wat daar allemaal te zien is. Savonds gaat de party boot dan naar Finland. Daar zullen we worden opgehaald door een bus. Deze bus rijd ons vervolgens naar de grens van Finland en Rusland. Waar we dan in Rusland ST Petersburg en Moskou zullen bezichtigen. We komen dan precies een week later weer aan in Stockholm vroeg in de morgen. Daar hebben we dan nog de hele dag de tijd om rond te pateren en dingen te bezichtigen die we de week ervoor hebben gemist. Savonds gaan we dan met de trein terug naar Växjö waar Judith mij dan staat op te wachten met een overheerlijke maaltijd (beloofd is beloofd Judith :p). Heb er in ieder geval super veel zin in!!

• 30 Maart 2008 - 20:39

Judith:

Des noe waal bagger det ich dich die oearwermers de veurige kieer neet metgenaome hub, waas natuurlik ideaal gewaest komendje waek! Det euverheerlik hub ich neet gezag (laote we t beste dervan haope :-p ), mer ich zal in eeder geval zorge det 't good werm is ;)
    Dieke kus!

• 31 Maart 2008 - 17:00

Steffie:

Hey pim,
    Wat zeen ich? Zeen dien hoar gekniptj! Toch waal bovenop op 2 vingers gekniptj en rondom opgeschoren mit 9mm!
    Det steit ruig op eine rose renfiets!
    Gr's -x- Steffie+fam

• 31 Maart 2008 - 17:42

Pim Zelf:

det heb ze good gezeen stef en heb diene goude maatstaaf zeker aangehoaje. Mer det waas duur zat. Kins ze vonje keer neet ff op en neer vleege? Dee fiets is vet hé! Mer de mos waal good kieke, det is une rooje fiets. Dee door de zon al zoe vaal is gewoore des ze dinks det der roze is...

• 31 Maart 2008 - 21:25

Ankie:

Eeej Brüder!

Waat zeen ich noa??!!....Noe nistele inne sjoan....so hey...en zoa kinne die sjoan noch zékur 2 joar mit ;)

Ameseer dich in Russia!!
    Xx Schwes

• 01 April 2008 - 21:19

Edwin:

Zo te lezen gaat het bij jou ook goed af en is jouw stagebegeleider tevreden over je. Nee we hebben de muis toch maar weggegooid ja, zag er niet meer zo smakelijk uit!
    Ik zal nog wel een keer hard blazen zodat er meer zon jullie kant op komt.
    Bart ken ik ja! die loopt ook bij mij stage die zit alleen in het andere huis maar die spreek ik op stap wel..Zal wel eens vragen of die jou ook kent ja!
    Jij ook nog veel succes daar en hou Menno maar een beetje in de gaten daar!

Groeten uit St. Maarten

Edwin