goed begin is het halve werk - Reisverslag uit Växjö, Zweden van Pim - WaarBenJij.nu goed begin is het halve werk - Reisverslag uit Växjö, Zweden van Pim - WaarBenJij.nu

goed begin is het halve werk

Door: Pim

Blijf op de hoogte en volg Pim

07 Februari 2008 | Zweden, Växjö

Hallo daar,

Na een mooie carnaval met veel lol en plezier en af en toe een drankje teveel ;).
Zaten we dan gister toch eindelijk in de vlieger naar ons buitenlands avontuur in Zweden. Mijn alcoholpromillage was nog niet helemaal 0,000 maar ik had nog genoeg tijd om in het vliegtuig te bekomen. Na onze langdurige vliegreis van maar liefst 1 uur en 1 kwartier kwamen we aan op een of andere bushalte die ze Växjö airport noemen. Daar stond mrs Ericksson een vrouw van in de mid 40 ons op te wachten. Wij verwachten natuurlijk dat ze met een echt authentieke Volvo of Saab kwam aanrijden maar dat was echter niet zo. Het was een dikke vette Mercedes. Zij bracht ons naar onze kamers en onderweg zijn we nog even kregen we nog een klein tour door de stad. Ze vertelden bij ieder gebouw wel iets en mijn eerste indruk van het landschap hier is dat het vlak is met veel groen en overal meren. Na onze kleine tour door de stad zetten ze ons af bij onze kamers. We hebben 2 kamers langs elkaar met de keuken ertussen. Mrs ericksson had de sleutel nog niet in haar hand en Menno stond al klaar om kamer 312 te enteren. Ik liep braaf mee naar de andere kamer, kamer 311 en ze deed hem open. Het eerste wat ik dacht was ohhhh wel groot. Het 2de wat ik dacht was ohhh 2 persoons bed en zo ging het maar door. Toen dacht ik toch maar even bij Menno kijken. Die had dus geen 2 persoons bed en een veel kleinere kamer. Zo zie je maar weer Menno geduld is een schone zaak en in dit geval ook een grotere kamer ;). De douche en de badkamer moet ik samen delen met Menno en de keuken samen met 4 andere kamers. Maar in 1 kamer zit niemand in dus die delen we dus met zijn 3en. De andere persoon is een Koerdische Iraniër die een complete studie volgt in Zweden. Hij is momenteel af aan het studeren en kon ons al iets meer vertellen over onze stage begeleider(mr Hultgren). Hij wist ons te vertellen dat we met veel plezier met hem zouden samenwerken en dat hij geobsedeerd was van kranen. Hij spendeerde naar zijn zeggen al 14 jaar iedere dag 12 uur aan het optimaliseren en automatiseren van kranen. Dus een behoorlijk actief en gemotiveerde persoonlijkheid. Straks hebben we om 12.15 uur een lunch met mr Hultgren, mr Matz Lenz en onze begeleider van het bedrijf Röttne die de harvesters produceert. Na onze lunch gaan we naar het plaatsje Röttne waar dus ook het bedrijf Röttne ligt. Maar dat had je natuurlijk allang geraden ;). Vrijdag krijgen we dan nog verdere introductie over wat we nu precies moeten doen hier de komende 5 maanden. Ben heel erg benieuwd hoe alles uit gaat pakken en ik zit hier toch wel een beetje met de kriebeltjes in mijn buik. Ik houd jullie op de hoogte vanuit Växjö hier.

Groetjes Pim.

• 07 Februari 2008 - 18:35

Menno:

hmm komt me allemaal erg bekent voor.
    gr Menno

• 07 Februari 2008 - 19:25

Sas:

kei vul plezeer en g kiek oet noa de foto's!
    grs xx sass

• 07 Februari 2008 - 20:11

Judith:

Haa sjat,
    good desse toch nog oppe tied van dae vastelaovendj met 'aaf en toe ein drenkske te väöl' (dieke kuch) bès bekome. Sjiltj desse aaf en toe inne kefee get höbs kenne väörslaope ;) Sjoean det 't dich zo good bevèltj, den maak der mer eine gooje tied van!
    xxx Judith (vanoèt 't dörp met de sjoeanste vastelaovendj en 't lekkerste beer)

• 07 Februari 2008 - 20:28

Ank:

Pimmmeeeh! Super grappig om te lezen je eerste berichtje en je kamer ziet er puik uit, 2persoonsbed, tv, internet toe maar ;)

Succes daar met 'Mr Kraan' enne maak avontuur!!

xxx Ank

• 08 Februari 2008 - 06:59

Dennis:

Hey Pim,
    Vol suukses in Växjö en maak dur get van!

ps. Die kriebels in diene boeek goan vanzelf euver asse weer neuchter bis....

• 08 Februari 2008 - 07:02

Jermaine:

heyyy jong, ziet dr relax uit.
    hoop dat je het leuk gaat vinden....
    laterz de kabel trekker

• 08 Februari 2008 - 07:59

Giese:

Neet slecht pimmel..
    Vul plezeer en succes doa!
    Gr Giese

• 08 Februari 2008 - 09:26

Mara:

Hey Pim,
    heel veel plezier daar, ben benieuwd naar alle verhalen!
    kus, Mara

• 08 Februari 2008 - 09:51

Mbonten@planet.nl :

Hoi Pim.

Het ziet er allemaal goed uit in Zweden!

Fantastische kans Pim, we blijven je volgen enne....veel succes,je maakt er vast iets van!!!

Hartelijke groet, ook namens Harrie,
    Maria Bonten.

• 08 Februari 2008 - 10:35

Kim:

Ha Pimmel,

Good bekeke diej kamer! Super vul plezeer en succes doa. Bin benoetj noa dien altieed sterke verhale!

xx Kim

• 08 Februari 2008 - 10:39

Maarten:

ik ga deze site in de gate houden.

Succes daaro!

De groete uit Weert

• 08 Februari 2008 - 11:15

Mark:

Pimmetje, zuut der allemoal good oet tummich. Hieel vul succes gae twiee en ich bin benoedj noa al dien verhale...

Gr's Hennie

• 08 Februari 2008 - 12:23

Jan En Marjo:

Hoi Pim,

Ik zie het al op de foto's; je hebt alles binnen handbereik om voorlopig de winter door te komen.
    Geniet ervan!!
    Groetjes Jan,Marjo en kids

• 08 Februari 2008 - 16:54

Rob :

ei Pim,
    ich huur al det alles good
    verluptj, vul plezeer verder

• 08 Februari 2008 - 18:33

Ilse:

Hej Pim,
    Tegek zik! Hieel erg vul plezeer en geniet dervan.
    Tot euver een tiedje in Rooj-city.
    x Ilse

• 09 Februari 2008 - 17:28

Dandy:

stelletje appelekoppen bij een hoop blonde (jazeker) mooie dames.

• 09 Februari 2008 - 21:51

Huub & Joop:

Hey Pimmmeeej,

Jouw avontuur is dus ook goed van start gegaan! Veel suc6 en plezier met je stage en we zien ons van de zomer wel weer.

• 10 Februari 2008 - 08:35

Robert:

Hoi Pim,
    De kamer ziet er goed uit. Leuk dat degen die het langste wacht de beste kamer krijgt. Zou ze het expres gedaan hebben? Wij wensen jullie veel plezier in Zweden, het zal is een unieke kans voor jullie.
    Wij zullen de avonturen volgen via je weblog.

Groetjes Robert,Petra,Rick&Mark

• 10 Februari 2008 - 08:51

Mies:

pim skool

• 10 Februari 2008 - 19:44

Joep:

eeeh pimmeeh rlxe kamer baas!,
    vul succes doa nog en vul plezeer!
    Spätaa Joep

• 10 Februari 2008 - 21:56

Tim :

hey pim
    veel succes he en doe niet te gek daar! ik hou het in de gaten haha
    gr x tim